Hot-dogi zwiększają ryzyko cukrzycy
Naukowcy z Harvardzkiej Szkoły Zdrowia odkryli, że jedzenie hot-dogów zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę. Powodem tego jest przetworzone mięso…
Z przeprowadzonego przez naukowców badania wynika, że spożywanie 50 gram przetworzonego mięsa dziennie, czyli dokładnie tyle, ile zawiera jeden hot-dog, może zwiększyć ryzyko zachorowania na cukrzycę aż o połowę. I, jak twierdzi An Pan z Harvardu, w tym wypadku masa ciała zupełnie nie ma znaczenia.
Co więcej, w trakcie badania okazało się również, iż podobne skutki uboczne może mieć wołowe lub wieprzowe grilowane mięso.
W trakcie badania wzięto pod uwagę dane pochodzące od ponad 200 tys. dorosłych Amerykanów. Niektórzy z nich byli obserwowani nawet przez ponad 30 lat. O odkryciu harvardzkich naukowców można przeczytać w internetowym wydaniu “American Journal of Clinical Nutrition”.
Na szczęście są sposoby na zniwelowanie skutków ubocznych wynikających ze spożywania hot-dogów czy mięsa z grilla. Wystarczy wprowadzić do swej diety orzechy, bo – jak przekonują badacze z serwisu MyHealthNewsDaily – ich jedzenie zmniejsza ryzyko cukrzycy aż o 21 proc. Podobnie jest w wypadku nabiału, który obniża niebezpieczeństwo zachorowania o 17 proc, a pieczywo pełnoziarniste o 23 proc.
Zobacz też
Brak powiązanych artykułów
































